23948sdkhjf

Salling lyser byen op med ny digital facade

Salling manifesterer sin rolle i bylivet ved at præsentere en ny dynamisk lysfacade til stormagasinerne i Aarhus og Aalborg
Knap er Sallings 500.000 glødende julelys blevet taget ned, før et nyt lyskunstværk torsdag d. 12. januar overtager facaden på stormagasinerne i hjertet af Aarhus og Aalborg, fortæller Salling i en pressemeddelelse.

Denne gang er det permanente LED-lys, der lyser op i vinterens mørke.

Facaderne, der er de første af sin størrelse i Aarhus og Aalborg, kommer til at give de mange forbipasserende en kunstoplevelse, hvor farver, lys og strukturer får lov til at danse forsigtigt rundt i takt med byens tempo.

Ifølge direktør i Salling, Marianne Bedsted, har Salling i lang tid været en markant del af bylivet i Aarhus og Aalborg, og facaden har altid spillet en helt særlig rolle.

- Vores grundlæggere Ferdinand og Herman Salling var meget bevidste om netop facadens betydning og begge havde ideer om, at den blandt andet skulle skifte farve med årstiden. Det var ikke muligt dengang, men nu realiserer vi deres drøm. Som stormagasin vil vi gerne give folk oplevelser i hverdagen, og den nye lysfacade vil afspejle både aktiviteter inde i vores stormagasiner og udenfor i byen. Vi kommer derfor til at arbejde tæt sammen med byens kulturliv, der også får glæde af den nye lysfacade, siger Marianne Bedsted.

Den første store anledning bliver åbningen af kulturåret i slutningen af januar, hvor Aarhus 2017 får lov til at benytte lysfacaden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078